19.08.2016, 15:37:31

Реклама
Календарь событий
Right Left

Киргизія. Через перевал Тоо Ашуу в Бішкек.

1. Перевал Тоо Ашуу висотою 3125 метрів.
  2. Кара Балта. Ніч на тапчані.

Сніданок в будинку діда акида вийшов занадто добротним. Тоді я зрозумів, що не зможу тут залишитися на більший проміжок часу, тому що потім просто не зможу встати з-за столу :).

Ош і Узген ми подивилися, тепер можна сміливо рухати в столицю Киргизії - Бішкеку. Ситуація чимось мені нагадувала Таджикистан, де, щоб доїхати до Душанбе , Нам потрібно було долати перевал . У Киргизії теж спочатку потрібно було проїхати гірський перевал. Кажуть ближче до самої вершини на дорогах стоять юрти гірських скотарів, у яких можна купити кумис (кінське молоко), Курт (висушений сир з коров'ячого або того ж кінського молока) та іншу національну молочну продукцію. Нас цікавило смак тільки перших двох.

Дід акида проводив нас до воріт, після чого зі словами подяки два мандрівника вирушили пішки на вихід з села.

Ми сильно здивувалися, коли на підняту руку зупинився бензовоз. Якщо ви не запеклий автостопщик, то напевно не знаєте, що бензовози будь-якої країни практично не підвозять, так як у них з цим дуже жорстко, заборонено. А тут навіть той факт, що в кабіні вже було двоє, не завадив "взяти на борт" двох туристів.

до змісту ↑

Перевал Тоо Ашуу висотою 3125 метрів.

Гори становлять 90% всієї території Киргизії і перетинають її вздовж і впоперек. В результаті чого майже будь-яка поїздка по країні включає в себе перетин гірських перевалів.

Що мені сподобалося, так це швидкість бензовоза, виявляється він просто був порожнім.

Ми легко долали всі спуски і підйоми, а красотища-то яка за вікном мелькала. Водій сказав, що найкращий час для цієї дороги - це весна, коли поля і пагорби починають покриватися квітами і цілісний. Ось де справжня краса.

Ось де справжня краса

Шкода тільки проїхали ми з ними трохи, всього 100 км до першої "харчевні" в горах. Сказали, що чекати їх сенсу немає, тому що будь-який бажаючий в цих місцях готовий підвезти попутників, не нудно буде. Ми їм повірили і практично відразу напросилися у вантажівку, що йшов прямо до Бішкека. Правда, поки чекали на вулиці, коли він розбереться з перевіркою машини, зрозуміли, що в горах значно похолодало. Думав уже утеплятися, та підійшов водій заспокоїв, що в Бішкеку буде комфортніше.

Коли ми проїхали 10 кілометрів зі швидкістю 40 км / ч, я зрозумів, що цей навантажений вантажівка більше з себе не вичавить. Міла ще жестами натякала на те, щоб вилізти на одному із зручних ділянок і зловити щось швидше. Я вагався, адже автостоп тут не те, щоб поганий, але і не дуже хороший. Чи не відомо, скільки ми простоїмо на холодному вітрі в очікуванні транспорту, і не факт, що ні попадеться така ж "черепаха". Тому краще неквапливо переміщатися в потрібну нам сторону.

Тому краще неквапливо переміщатися в потрібну нам сторону

Міла мене, звичайно, зрозуміла, але мучитися від нудьги (водій попався не дуже балакучим) довго не зможе.

Перший час ми розважали себе карколомними гірськими пейзажами Киргизії, а потім, коли небо затягнуло похмурими хмарами, почав накрапати противний сірий дощ і на висоті з'явився туман, я дістав ноутбук і вирішив провести час з користю.

Через деякий час з'явилися перші киргизькі юрти. Треба сказати, що на той час ми забрели дуже високо. Уздовж дороги вишикувалися саморобні столики з національним молочним товаром. Особисто мене цікавив кумис.

Помітивши наше надмірна цікавість, водій запропонував зупинитися, щоб я дізнався ціни, а заодно все "пасажири" відвідали місця позбавлення волі. Ура! Ну, я пішов!

Для тих хто до сих пір вважає, що кумис - це алкогольний напій, я хочу розвіяти ваші міфи. Так, можливо в сучасному світі особливі збоченці і розбавляють його спиртом, але чисто споконвічний киргизький напій ніякого відношення до алкоголю не має - це звичайне кінське кисле молоко.

Кумис продавався в пластикових пляшках різної мірної, я попросив літрову. Жінка відкрутила кришечку, налила в неї чуть чуть вмісту ємкості і дала мені на пробу. Я дуже радий, що вона це зробила, тому що на смак кумис мені здався зовсім несмачним і гіркуватим. Може бути був не сезон, може для мене не звично.

Загалом, від покупки кумису я відмовився. А ось білі кульки в пакеті мене зацікавили і я попросив на пробу два. Це був Курт - висушений сирний солоний сир з коров'ячого і кінського молока. Великий пакет я побоявся брати, правда, пошкодував про це вже потім. Найбільше мені і Мілі сподобався "коров'ячий кулька" 🙂

до змісту ↑

Кара Балта. Ніч на тапчані.

Як ви розумієте, до Бішкека з такою швидкістю ми просто не доїхали, вийшовши вже в сутінках в населеному пункті під назвою Кара-Балта, що в 64 км від столиці. Значить, доведеться відкласти поїздку туди на завтра. Про постановку намети посеред житлових будинків не було й мови, тому ми вирішили спробувати удачу в тих будинках, ворота яких були відкриті.

В одному з дворів на наш заклик так ніхто і не відгукнувся, а ось в іншому нас зустрів молодий хлопчина, який на киргиза, і в тому числі на російського був зовсім не схожий. Ми розповіли йому про нашу подорож і він сказав, що ми можемо спати у нього у дворі. При світлі ліхтаря я чіткіше розгледів обличчя хлопчини, не те кавказець, не те араб ... Він теж помітив мою цікавість і відразу відповів, що він турок на ім'я Каміль. Оригінально турок, який живе в Киргизії.

Ми влаштувалися на спеціально побудованому на вулиці тапчані. До того моменту з дому вийшла сестра Каміля і зайнялася частуваннями для гостей. Поки ми наминали гаряча вечеря, Каміль трохи розповів, як його сім'ю ще в радянські часи вислали з Росії в Середню Азію. Коли Каміль був молодший, він навіть пробував жити в Туреччині, працював там екскурсоводом, але зрозумів, що родом він не звідти і менталітет вже інший. Тому на даний момент колесить по світу на фурі, як і його батько. До речі через те, що останній був на роботі, і як з'ясувалося, саме їхав через той же перевал Тоо Ашуу, що і ми кілька годин тому, нас не могли запросити в будинок. Зате співчутливо запропонували поспати прямо на тапчані на вулиці.

Тапчан, так тапчан. Відсунувши столик в сторонку, ми розстелили матраци, закуталися в спальники і приготувалися до незвичайної ночівлі на свіжому повітрі.

Зізнатися, ми вперше спали ось так на вулиці без намету. Здорово зустрічати вранці своїм лівим сонним оком перші промені сонця. Я ні скільки не здивувався, коли помітив, що мешканці будинку вже щосили снували по двору будинку. Як я зрозумів, батько Каміля теж був серед них і періодично косив поглядом на "дивних" гостей.

Помітивши наші ворушіння, він першим підійшов до тапчана і дуже довго вибачався, за те, що його рідні не запросили нас в будинок. Пропонував затриматися ще на день, на цей раз в одній з теплих кімнат, але ми чемно відмовилися. Тоді він попросив приготувати для нас сніданок, а сам запитав, що нам ще потрібно.

Мила, помітивши колонку біля входу запитала, чи можна там вимити голову, і коли отримала згоду, я теж вирішив до неї приєднатися ...