19.08.2016, 15:37:31
Войти Зарегистрироваться
Авторизация на сайте

Ваш логин:

Ваш пароль:

Забыли пароль?

Навигация
Новости
Поход в Холодный Яр

Если вы ищете, чем заняться в выходные, любите походы и природу Украины, то вероятно вам понравится поход. Поход в Холодный Яр, если точнее. Холодный

Увлекательный тур пешком по Карпатам

Украина самая большая страна Европы с неплохой инфраструктурой и разнообразием ландшафта. Здесь действительно есть, что посмотреть, от памятников славянской старины до изумительных природных красот.

Бизнес план кредитного потребительского
Финансовый рынок нашей страны довольно развит, что в общем-то характерно для государств всего мира с развитыми или развивающимися экономики. Но потребности в финансовых услугах все равно, в значительной

Бизнес онлайн от сбербанка
Услуга Сбербанк бизнес онлайн от Сбербанка России – это новая, уникальная и, несомненно удобная возможность для предпринимателей и юридических лиц управлять своими счетами в банке, а также проводить необходимые

Архив новостей
Реклама
Календарь событий
Right Left

Потрібні глухі приголосні

  1. Довідка «Нової»
  2. Керівник і засновник ТВ-2 - про відсутність діалогу з владою, ролі губернатора і Україні

Одну з найкращих телекомпаній країни - із завидною біографією і репутацією - Томську ТВ-2 відключають

Одну з найкращих телекомпаній країни - із завидною біографією і репутацією - Томську ТВ-2 відключають

Довідка «Нової»

Томська телекомпанія ТВ-2 - одна з перших недержавних телекомпаній на просторах колишнього СРСР, вперше вийшла в ефір 15 травня 1991 року. В даний час канал входить в холдинг «Томська Медіа Група ». Її засновник - Аркадій Майофіс (нині - президент «Томській Медіа Групи»).

За 24 роки мовлення компанія отримала 22 нагороди ТЕФІ і ТЕФІ-який регіон. Серед її особливих заслуг - організація всеросійської акції «Безсмертний полк» в пам'ять про фронтовиків-переможців.

Серед віщають в ефірі і при цьому наступних канонам журналістики, а не пропаганди, Томська телеканал залишається чи не останнім в Росії. Він сміє бути сам по собі - ні під владою, ні під капіталом. Зараз він знову під загрозою закриття.

Обласний радіотелевізійний передавальний центр (РТПЦ), філія РТРС, державної організації, сповістив недержавну ТВ-2 про припинення трансляції сигналу з 1 січня. Причини в офіційному листі не вказуються. Ймовірно, тому що їх, законних, для розірвання договору в односторонньому порядку попросту немає. Але є вічне право стоїть на роздачі. У краника. На рубильнику. Він свої дії може не пояснювати. Томський РТПЦ - монополіст в поширенні телесигналу на території області. У нього в руках телевежа і ліцензія на зв'язок. Він всесильний.

ТВ-2 раніше намагався піти від залежності, спорудив власну передавальну антену в табірних саду, однак сигнал був слабким. Державна телевежа займає саме те домінуюче в навколишньому ландшафті місце, яке і підходить для ефірних трансляцій. Технологія примушує до співпраці з державою.

Антимонопольна служба поки не висловилася щодо поведінки держмонополіста. А федеральна держструктура РТРС, «природна монополія», через кілька днів сама пояснила дії своєї філії, заявивши, що поважає і цінує своїх партнерів, але в даному випадку керівництво ТВ-2 «вийшло за межі допустимого між діловими партнерами».

Про який «даному випадку» мова? Про події піврічної давності, коли ТВ-2 намагалися прикрити не настільки, як сьогодні, прямолінійно ( см. «Нову» №53 ). Тоді ми спостерігали триходівку. Спочатку на РТПЦ згорів фідер (кабель), через що припинилося ефірне мовлення ТБ-2. Потім РТПЦ не поспішав його лагодити. А потім на сцену вийшов інша держструктура - Роскомнадзор, куди журналісти скаржилися, що не можуть вести мовлення не зі своєї вини - і оповістила, що призупинить дію ліцензії ТВ-2, оскільки та мовить тільки в кабельних мережах і інтернеті, а в ефірі не присутній вже скоро місяць.

Як це нашою державою з давніх пір практикується, вирок був зачитаний в найбільш підходящий момент. Чорна мітка - припис Роскомнадзора - надійшла в ТВ-2 в день її 23-річчя. Цікаві і інші деталі. Довгий час журналісти не могли домогтися ніяких коментарів від посадових осіб РТПЦ. Як сказав «Нової» керівник і засновник ТВ-2 Аркадій Майофіс, «наші дзвінки або скидали, або не відповідали, потім і зовсім відключили свій телефон». Це взагалі-то виглядає дивно для стратегічних інфраструктурних об'єктів, якими є регіональні РТПЦ. ТВ-2 пропонувала РТПЦ полагодити його фідер: він коштує трохи більше, ніж щомісячний платіж за передачу сигналу, що вноситься ТВ-2 в касу РТПЦ. Телевізійникам порадили не втручатися в процес.

Але в процес втрутилися жителі Томська, піднялася помічена в Москві потужна громадянська хвиля проти закриття телеканалу. Тоді його залишили в спокої.

РТРС, формально влаштувала цю бучу через шматок дроту, виявляється, нічого не забула. Зараз вона повідомляє: «РТРС не сумнівається, що керівництво ЗАТ« Телерадіокомпанія ТВ-2 »вдасться до судових позовів, одночасно використовуючи тактику тиску через публікації в ЗМІ про« політичне »характер рішення про розірвання договору. Саме такі дії ЗАТ «Телерадіокомпанія ТВ-2» щодо РТРС навесні 2014 послужили поштовхом до прийняття нинішнього рішення ».

Тобто держвідомств стверджує, що в його сьогоднішніх діях немає політичного замовлення, а є лише образа і жадоба помсти? «РТРС називають нас партнерами по бізнесу. Але вони не ділові партнери. Це державна структура, яка існує за рахунок платників податків, в тому числі і за наш рахунок, - каже головний редактор ТБ-2 Віктор Мучник. - Відмова надавати абоненту послуги без юридичних причин є незаконним. Це виглядає так. Прийшли до вас додому і сказали: ви платили за тепло, але ви нам не подобаєтеся, і ми вас від тепла відключаємо. Купіть собі грубку і опалювати. Ми два-три дні чекали обґрунтувань. Хоча б формальних посилань на параграфи договорів. Коли я уважно прочитав документ від РТРС, у мене виникло неясне відчуття, що його складав людина, яка нам потай співчуває, тому що з юридичного боку він абсурдний ».

Зараз ТВ-2 намагається укласти новий договір з РТРС з 2 січня: як входить в держреєстр природних монополій РТРС зобов'язана надати свої послуги.

Факт, що таких телекомпаній, як ТВ-2, в Росії майже не залишилося. Власне, її незалежність і високий професіоналізм та зіграли проти неї. Саме тому, що ці хлопці - одні з кращих в тележурналістиці, вони і опинилися на вістрі атаки.

У країні знову молотять механізми негативної селекції: яскраві, справжні, професійні не потрібні, потрібні слухняні. Глухі приголосні.

Олексій Тарасов, оглядач «Новой»

Керівник і засновник ТВ-2 - про відсутність діалогу з владою, ролі губернатора і Україні

- Ви не один раз були в кроці від зникнення - Ви не один раз були в кроці від зникнення. Як вам досі вдавалося переламувати ситуацію?

- Періодично на нас обрушуються атаки, і ми не знаємо точно, хто є їх ініціатором. Останній такий випадок був у квітні. Тоді ТВ-2 не віщав два місяці через ремонт на телепередавач. Треба відзначити, що до цього устаткування (фідера) телеканал ніколи не мав відношення. Нас відрізали від ефіру через поломки в Обласному радіопередавальному центрі (РТРС, їх головний офіс знаходиться в Москві), а потім надіслали лист з Роскомнадзора про те, що ми порушуємо ліцензійні вимоги і не ведемо мовлення. Ми тоді захищалися всією громадою: нас підтримували городяни за допомогою пікетів і концертів, московські колеги, окремі персоналії, які про нас розмовляли в різних великих кабінетах.

Сьогодні ситуація складніша - на дворі зима, на носі Новий рік. Якщо ця акція була продумана, то дуже вдало. Першого січня нас відключать від ефіру. Люди не встигнуть відреагувати на ситуацію навколо ТВ-2, їм буде не до нас. Я поки не можу в це повірити. Мені здається, що хтось нарешті прокинеться і зрозуміє, що вороги вітчизни не ми.

- Вам пропонували змінити редакційну політику?

- Колись йшли розмови про це, зараз - ні. З нами не бажають вести діалог, не роблять, наприклад, пропозиції про покупку. Ми навіть не можемо зайти в кабінет до губернатора (Сергію Жвачкіну. - Д.Х.), Як це було раніше. Змінився губернатор, і змінилися відносини з пресою. Ми пишемо йому відкриті листи з проханням втрутитися в ситуацію. Хоча і не впевнені в тому, що її ініціатором виступив не він сам.

Проте ми знаємо, що в силах губернатора вирішити будь-яку проблему, в тому числі федеральну. Губернатор відповідає за спокій в регіоні. Його слово має вагу і в Москві. Це одна з причин, чому нам досі вдавалося виживати. Попередній губернатор (Віктор Кресс. - Д.Х.) був лояльним, демократичним людиною. Йому не подобалася наша непідконтрольність, але він ніколи не дозволяв собі полювання на нас.

Посилення атак на ТВ-2 ми пов'язуємо з приходом нового глави регіону. Передостання атака була зроблена шість років тому. Нам тоді вдалося вирішити проблему мирним шляхом, в тому числі за допомогою губернатора. З приходом нового глави регіону ми двічі за останні півроку були на межі життя і смерті.

- Ви пробували вийти на представників РТРС?

- РТРС випустив прес-реліз, де пояснив причини розірвання договору. Дивно, але в документі не йшлося про норму закону, яку ми порушили. Там було написано приблизно так: ви себе повели не по-партнерськи, перейшли межі, додали всьому політичне забарвлення, тому ми з вами працювати більше не хочемо.

Сьогодні ми намагаємося достукатися до них. Адже проблема полягає в тому, що нашу позицію керівництво РТРС не знає. Вони не чують нас, так як користуються тією інформацією, яку їм передають представники організації в Томську.

Мені хочеться вірити, що вони прислухаються до нас. Ми не були в ефірі два місяці. Колектив, що складається зі ста чоловік, сидів без роботи і перспектив. Цілий місяць ми намагалися зрозуміти, що відбувається, писали листи, зверталися до судів, прокуратури, і тільки потім, коли Роскомнадзор покарав нас за те, що ми не ведемо мовлення, ми підняли шум - почали переводити історію в публічний простір. Але ми не хотіли військових дій. Пред'являти нам претензію з приводу того, що ми почали кричати через фідера, - неправильно. Ми намагалися вирішити всі непублічним шляхом: просили показати нам фідер, який зламався, пропонували купити його за свій рахунок. Але з нами ніхто не бажав спілкуватися.

Ми існуємо майже 25 років. Чи багато ви знаєте каналів, які існують без допомоги держави або олігархів? Ми давно невід'ємна частина міста. Нас хочуть прикрити тільки тому, що ми могли когось образити ...

- Кого саме?

- Я поняття не маю. Все навколо дуже образливі. Наприклад, губернатор. У нас в медіахолдингу було багато різних каналів, але жоден з них до цих пір не мав проблем з владою. Я пояснюю це однією причиною - у нас є новини, які розповідають про життя міста не так, як цього хоче влада, до нас приходять гості, яких не можна побачити на інших телеканалах. Ми даємо привід нас ненавидіти рівно так часто, як дає нам його влада. Але ми не вигадуємо дійсність, а всього лише її відображаємо.

- Освітлення російсько-українського конфлікту могло зіграти роль в історії тиску на нас?

- Ніхто прямо нам про це не говорив, але до нас доходили чутки, що причина криється в нашій позиції з цього питання. Це смішно. У нас був всього один сюжет з Майдану. Наші журналісти не вставали на сторону українців. Ми навіть не висвітлювали військові дії на півдні-сході. Справа в тому, що Україна не є нашою генеральної темою. Ми провінційна компанія, 99% нашого ефіру присвячено місцевим проблемам.

Діана ХАЧАТРЯН, «Нова»

Про який «даному випадку» мова?
Тобто держвідомств стверджує, що в його сьогоднішніх діях немає політичного замовлення, а є лише образа і жадоба помсти?
Як вам досі вдавалося переламувати ситуацію?
Вам пропонували змінити редакційну політику?
Ви пробували вийти на представників РТРС?
Чи багато ви знаєте каналів, які існують без допомоги держави або олігархів?
Кого саме?
Освітлення російсько-українського конфлікту могло зіграти роль в історії тиску на нас?